Ny webb och andra nyheter
2019 är året då Selfpoint ökar sin satsning på kommunikationsarbetet! Selfpoint är ständigt i rörelse och utvecklas på flera plan, då är det viktigt att kommunikationen följer med. Vi på Selfpoint inser värdet av att hålla ihop den interna och den externa kommunikationen och är måna om att ha en dialog med både kunder och andra intresserade.
– När det gäller våra befintliga kunder är det av högsta vikt att vi har en aktiv kommunikation och håller dem informerade om vad som händer i verksamheten och våra produkter. Men också att vi har en öppen dialog och delar idéer och inspiration med varandra. Vi strävar ju mot samma mål och har behov av ett gemensamt utbyte, säger Hanna Svederborn, kommunikationsansvarig på Selfpoint.
Ny webbplats med kundforum
Flera konkreta planer för året är satta, bland annat att förnya hela webbplatsen eftersom Selfpoint har blivit så mycket mer än det var när webbplatsen först skapades. En av nyheterna är att det kommer att finnas en sektion som riktar sig till befintliga kunder och som bland annat innehåller ett forum där kunder kan diskutera, fråga, stötta och inspirera varandra.
– Vi utvecklar också rutinen för kundinformation genom att lansera en sida med driftinformation och arbetar nära Servicedesk för att skapa så bra kundservice som möjligt. Det ska vara tydligt hur och var man hittar det man eftersöker och hur man når oss med feedback eller frågor, berättar Hanna Svederborn.
Även Selfpoints närvaro i sociala medier, marknadsföring samt produktinformation kommer att förstärkas.
Selfpointdagarna 2019
Sist nämnt men bäst hänt; Selfpointdagarna återkommer! Hösten 2018 hölls Selfpointdagarna för första gången. Det blev en lyckad uppstart och i höst kommer uppföljaren av eventet och nu skruvar vi upp volymen. Håll utkik efter mer information i våra kanaler!
I slutet av året kommer vi att följa upp våra satsningar och mäta vad våra kunder tycker om oss och hur vårt varumärke uppfattas för att kunna justera och förbättra ännu mer.