E-tjänster för smidigare företagstillstånd hos kommunen
För att lokala företag ska kunna drivas på bästa sätt krävs ibland olika tillstånd från kommunen. Vi på Selfpoint har skapat ett e-tjänstepaket med färdiga digitala tjänster som ökar kommunens service och tillgänglighet för näringslivet. E-tjänsterna är framtagna enligt riktlinjer från Tillväxtverket för att säkerställa en enhetlig standard och jämn kvalitet för alla Sveriges företag.
Snabb och enkel ansökan för företagare
E-tjänstepaketet Serverat gör det enklare för lokala företag att söka olika tillstånd hos sin kommun, utan telefonköer, pappersblanketter och långa väntetider. Genom att digitalisera ansökningsprocessen kan företagaren direkt bifoga de handlingar som behövs, följa sitt ärende under Mina sidor och snabbt få svar. Med en integration mot Bolagsverket* visar e-tjänsterna automatiskt upp företagsinformationen som är kopplad till företagaren, när företagaren identifierat sig med Bank-ID.
Digital handläggning
Kommunen får in de digitala ansökningarna och alla tillhörande handlingar på ett och samma ställe. Ansökningarna handläggs smidigt i Selfpoints administrationsgränssnitt och svar skickas direkt till företagaren under Mina sidor.
Färdiga att installeras
E-tjänsterna är färdiga och installeras direkt i er Selfpointplattform med exempelvis formulär, processer, bekräftelser och pdf-kvitton.
Följande e-tjänster ingår i paketet:
Ändring eller avslut av tillståndspliktig försäljning av tobaksvaror.
- Försäljning av elektroniska cigaretter och påfyllnadsbehållare.
- Tillstånd för försäljning av tobaksvaror.
- Stadigvarande serveringstillstånd.
- Stadigvarande tillstånd catering.
- Stadigvarande tillstånd paus.
- Stadigvarande tillstånd trafik.
- Stadigvarande provsmakning.
- Tillfälligt serveringstillstånd allmänheten.
- Tillfälligt serveringstillstånd slutet sällskap
- Tillfälligt tillstånd paus.
- Tillfälligt tillstånd trafik.
Kontakta oss för mer information och villkor.
*integrationen mot Bolagsverket kräver en licens för att fungera.